Saturday, December 08, 2007

愛是由神而生(Pray for Marriage, Day 8)

親愛的弟兄阿,我們應當彼此相愛,因為愛是從神來的。凡有愛心的,都是由神而生,並且認識神。沒有愛心的,就不認識神,因為神就是愛。(約翰一書 4:7-8)
Dear friends, let us love one another, for love comes from God. Everyone who loves has been born of God and knows God. Whoever does not love does not know God, because God is love.(1 John 4:7-8)
主耶穌幫助我和我的妻子,在家庭、教會中就學習愛人。幫助我們從這些親密關係的挫折裡面,知道我們愛心不足的地方,我們無法靠自己的力量來愛別人,我將自己這無法付出完全的愛的肉體,釘死在十字架上。我們需要主住在我們裡面,求主為我們生出足夠的愛,讓我們可以用耶穌的愛來彼此相愛,使我們的婚姻能榮神益人。

In Jesus name, Amen

No comments: